Thursday, August 18, 2011

HAPPY 13TH BIRTHDAY AQIM!!!!




Busy, lot of work, but it was a special day for u!! so, I need to post something on ur special day.. n here, d present.. hehe.. From d title itself dah bgtau kn what does my post is about..haha!! 18th August 2011.. genap laa umur MUHAMMAD LUQMAN HAQIM BIN ZAINUDDIN yg ke-13.. dh remaja dh.. AQIM dh besar!!.. AQIM ni sebenarnya antara student aku yg best!! Maybe PALING BEST!! Dia ni adik iqram.. sape iqram?? Refer balik previous post ye.. Adik iqram sorg ni mmg byk sgt mengikut style iqram samada secara sengaja atau tidak, wallahu’alam.. tp quality yg ada pd dia buat aku rasa syok anggap die lebih dari seorg murid.. N on your special day, it is my honoured to wrote something about u dat I knew.. so, bcoz it is from my perspective, kalau ada fakta yg tk betul tu.. mintk maaf byk2 laa ye..komen2 laa..


Dah lama sebenarnye knal aqim ni… mcmana agaknya kronologinye ye??
2005 – waktu ni die baru djh 1.. kelas INTAN.. moment paling tk lupe.. tk silap waktu tu kelas seni.. aku mengajar seni.. sedang diorg sibuk mengkaler kertas, aku dok usha sekotak pencil colour LUNA 12 btg saiz pendek tu.. kat belakang tertera nama MUHAMMAD IQRAM – 4 BAIDURI… Terus aku sound bdk kecik ni.. “eh, kamu curik ye?”.. die balas balik.. “abg sy punye laa..” hehe.. Adik iqram rupenye.. selekeh jek.. keh.. keh.. keh..
2006 – Tk mengajar kelas die.. tp kelas die sebelah kelas 2 delima, so ada gak laa tgk2.. tp die ni low profile jek.. so, sbb tk exposed, aku pun buat tk knal je laa. Lagipun time ni sgt rapat dgn iqram,, Moment kelakar waktu die terpilih interview nk jd pengawas sekolah.. selamba die jek gi masuk bilik wawasan dari kelas dgn berkaki ayam.. confirm tk terpilih!!! Ngok ngek btol!!
2007 – Djh 3 lak, die punye benci kt aku genap setahun.. nmpk aku jek mesti lari.. adoyai!! Sbb waktu tu aku suke ejek die suke rusydina.. (mau tk bengang budak tu..).. moment best waktu AQIM n kwn2 naik kancil sy smpi 7 org!!! gile!! Bwk makan kat TESCO.. perangai tk nk kalah masing2.. tp enjoy!!


2008 – AQIM dh djh 4, rezeki duduk 4 baiduri.. aku lak mengajar English 4 Delima.. djh 4 AQIM dh tunjuk potensi dlm bidang sukan.. n as ckgu, aku support apa yg dia buat.. kurang skit kot moment bersama.. tp kdg2 hang out gak dgn die.. ada sekali kluar dgn AQIM n akmal, iqram ikut sekali tgk wayang.. syok gak time nih!!! Die start wakil sekolah dlm larian n bola sepak.. aku nk pilih die utk bola baling, tp start tahun tu, sekolah dh band bola baling.. padahal nama semua dah bagi.. tkde rezeki AQIM..
2009 – AQIM dh drjh 5.. walaupun tk brp rapat dgn AQIM, tp selalu gak hang dgn kwn2 die.. so, tau gak laa aktiviti die.. lagipun waktu ni AQIM dh mula bwk karakter iqram.. die tk brp suke havoc2 ni.. selalunye die akan jauhkan diri kalau ramai sgt yg lepak dgn aku.. kalau aku free baru die personally lepak.. dlm tahun ni gak, dua kali AQIM muntah dpn aku.. satu dlm kete.. satu kat bas waktu camping.. adoyai!! Jd star sekolah.. semua sukan laa die nk sapu.. merasa mengajar die balik waktu tuition kat umah ckgu As.. tu pun sekejap jek..
2010- AQIM dah djh 6.. tahun ni nk amik UPSR dah.. so, kurang laa lepak2 dgn die.. aku pun waktu ni mengajar ptg, so jarang skit jumpe.. tp kalau ada peluang, hanging gak tgk wayang.. waktu ni, setiap kali die ada game bola, aku mesti nk gi support.. (sampai sanggu ponteng kelas UiTM.. hehe).. die pun dh ikut jejak abang die.. jadi kapten bola sekolah lak.. (Well done, dear!!)
2011- AQIM dh besar jadi seorg remaja yg penuh warna-warni, ceria, susah nk tgk AQIM sedih, marah, sakit hati dn sebagainya.. tp kdg2 perasan gak bile AQIM out of mood.. dh makin besar ni, dh kurang sikit selekehnye tu.. hehe.. makin hensem dh!! Walaupun dh kurang hyper, tp ada gak skit gangster nye tu.. No idea what is d best words to describe AQIM.. But u know everything.. thanks for all the time spending together!!!! Byk benda nk ckp kot.. tp tk boleh pikir lak.. hurmm…
Utk AQIM.. lots of challenge to come.. jaga diri AQIM baik2, hiasi peribadi dgn akhlak yg terpuji, jd manusia yg tahu bersyukur dn menghargai org lain.. n yg paling penting, Enjoy your life, with friend, family, awek n semua laa ok!! Thanks to be part of my sweet life.. tkde hadiah yg lebih best dari hadiah seorang AQIM!!!! (……)


KNOWLEDGE OF MANKIND IS THE KNOWLEDGE OF THEIR PASSION!!

No comments:

Post a Comment