Tuesday, January 1, 2013

BERLARI MENGEJAR 2013

Syukur Alhamdulillah.. the greatest word to express all the precious and gratitude towards the only Allah S.W.T.. saya terus diberi peluang, mencanai hidup saya seterusnya di muka bumi Allah ini.. moga peluang yang ada ini dapat sy pergunakan sebaiknya buat bekalan di sana nanti.. 

Dalam sibuk mengejar masa, diam tak diam 2012 telah pun ditinggalkan dibelakang.. Harapan dan Impian 2013 tentunya lebih tinggi.. namun segala yg terjadi pada tahun 2012 tidak lupe untuk disyukuri.. 2012 pada saya merupakan tahun rezeki saya, tahun dimana segala usaha saya terlimpah, tahun saya bekerja kuat.. dengan rezeki yg ada jugak saya perbaiki sedikit demi sedikit kehidupan sebagai persediaan untuk masa depan.. rasanya bermula dari awal tahun 2012, memang saya abdikan diri saya dgn kerja.. stress dgn hidup as student, waktu tu tgh bersiap utk berhadapan dgn exam semester 4 UiTM... Alhamdulillah, berkat kesungguhan Tuhan beri nikmat pointer 3.77.. so, CGPA pun naik dpt 3.66.. 

Cameron Highland
Kuartet 4 x 100m Part 5
Lps tu terus diberi rezeki mengajar di SK TTDI Jaya menggantikan cikgu Eralina. dpt jugak menyumbang bakti memberi kejayaan manis mendapat tempat kedua pertandingan kompang formasi peringkat daerah petaling perdana.. :D.. tak sempat habis mengajar dah masuk semula ke UiTM.. semester 5 yang penuh cabaran bermula seawal Mac.. dgn PhysEd camping menjadi agenda utama! have fun dgn ahli keluarga PhysEd di Cameron Highlands.. dan sekali lagi menjadi ketua program penutupan SUPEr 12, n Mini Olimpik.. (lama dah tak berlari.. best gile!) tapi dlm masa yg sama  masih sibuk menabur bakti di SK TTDI Jaya.. Dan belumpon habis exam semester 5, disambung pula rezeki di SK Setia Alam.. 

Rumah Puaka Team
SK Setia Alam
Nikmat puasa dan hari raya pun saya sambut disini tahun 2012 nih.. Dan Tuhan uji saya untuk pertama kali setelah 4 semester berturut2 dpt Anugerah dekan, kali ni hanya dpt 3.45 je.. so, jatuh sedikit CGPA 3.61.. tap saya redha, dan naggap ni sebagai wake up call utk saya..Habis je kontrak mengajar di SK Setia Alam, seminggu duduk rehat dirumah, terus dipanggil SK TTDI Jaya mengganti cikgu Munirah pula sampai akhir tahun.. kalau dah akhir tahun ni mmg byk laa aktiviti nyea, dgn Rumah Puaka (dah 3 kali jadi ketua rumah puaka sepanjang jadi cikgu kat SK TTDI Jaya ni).. 

Dan hampir setengah semester juga fokus pada UiTM utk semester 6 berbelah bahagi. n bile dah akhir tahun, sekolah dah cuti baru laa full commitment saya pada  UiTM..  dgn Leadership camp, jadi MC utk X.o.X program, dan masuk Aerodance kali ketiga Sukan Antara Fakulti.. Syukur, rasanya sy dpt handle dgn baik..dan Tuhan masih beri saya kesihatan tubuh badan dan mental utk harungi semua ni..Dan sepanjang tahun gak rasanya rezeki buatkan assignment org~ bangga gak dgn kebolehan dan kemahiran yg Tuhan bagi.. dlm kesuntukan mengejar masa, masih ada ruang yg dpt dicuri.. Ameen~


Apa yg penting, setiap rezeki tu sy gunakan sebaiknya.. walaupun tahun 2012 hati saya masih belum diisi oleh mana perempuan, tapi saya tetap bersyukur sebab masih dikelilingi dgn keluarga, sahabat, anak murid dan semua yg masih sudi berkongsi rasa kasih dan sayang dgn saya.. keluarga yg berkongsi suka dan duka, Sahabat2 di UiTM yg semakin lama semakin menggila.. berkat didikan dan asuhan sy kot?.. haha!..  dan anak murid yg sering ada menghilang stress saya.. :D.. kalau tahun 2011, byk spend time dgn aqim, tahun ni lebih banyak masa dgn Akmal Danial plak.. malam2 lps tuition tu hang out, pusing2 shah alam, lepak, karaoke, mcm2 laa dgn budak sorg ni.. Thanx Akmal! 2013 ni Aqim n Akmal nak ambik PMR.. May success belongs to them~

Akmal & Aqim
N buat saya sendiri, harapan 2013 ni, moga terus diberikan kemurahan rezeki, ruang masa, kejayaan dlm peperiksaan yg hanya tinggal 2 semester je lagi ni, ketabahan hati menjalani praktikum di SMK Taman Sri Muda nanti dan yg paling penting dipercepatkan urusan jodoh saya. (Ameen~!) 

2013, be nice and lovely to me.. #













No comments:

Post a Comment