Monday, January 28, 2013

ED 226 : SEASON 6 (UNFINISHED BUSINESS)

Alhamdulillah, dgn berakhirnya exam terakhir 20.1.2013, berakhirlah semester ke6 di Fakulti Pendidikan UiTM, Shah Alam.. Satu lagi episod cerita telahpun ditutup.. diam tak diam dah 6 semester aku gagahkan diri berjuang kat sini.. Syukur gak sebab diberikan kekuatan hati ni.. :D.. habis semester 6 gak, maksudnya semakin hampir destinasi aku nak menggenggam segulung ijazah pendidikan.. Jauh betul kembara aku. tapi aku redha.. Tuhan dah sediakan sesuatu utk aku.. Cuma, semakin dekat dgn episod terakhir ni, semakin sedih plak rasanya nak berpisah dgn sahabat2 yg sama2 menyulam suka, duka, tawa, tangis, rahsia, keterbukaan, n banyak lagi laa.. yg ada dishare bersama, but most of the time, simpan je dlm hati.. Cuma, rasa menyesal gak kan, dah habis 6 sem baru nak post something about them kan? but its okay! kata org, tiada benda yg terlambat dlm dunia selagi kita tidak berhenti melakukannya.. kan? so, entry kali ni, nak cerita plak plot2 menarik n seronok sepanjang semester 6 (September 2012 till January 2013) ni..

Rasanya, 7 minggu terawal semester ni, memang komitmen kurang sbb waktu tu masih mengajar di SK TTDI Jaya, sampai akhir tahun.. tu yg pergi kelas pon jarang2.. memang tak seronok bile terpaksa bahagi n korbankan masa ni.. but that is the only choice i had.. so, i'll take it!..  But still, byk gak program yg aku join this time..  yg utamanye benda2 ni laa

26 / 9 / 2012 : program Xpresi Kembara Belia, Putrajaya
22 / 11 / 2012 : eXtra Ordinary eXcersise (jadi pengacara lagi!)
23-25 / 11 / 2012 : Leadership Camp
Disember : Sukan Antara Fakulti, Educational talk, Modul KI.. byk gak laa~ Hehe..

Tapi itulah, semakin sedikit ruang masa yang tinggal, semakin banyak gak kerja yg perlu diberi fokus.. macam biasa, sejak semester 3 dulu,  study week tu dah jadi minggu nak siapkan assignment.. Semester 7 ni nanti dah start praktikal, confirm lepas ni nak fokus pada research plak.. In sha Allah, segalanya akan berjalan lancar.. 

Nak bercerita tentang kawan2 yg sama2 berjuang ni rasanya jenuh gak.. 25 beradik yg macam2 sifat dan tingkah laku.. tu laaa yang kadang2 ada yg tersentap, mula laa nampak true colour masing2 kan.. tapi its okay, biasalah, kalau dah adik beradik tu macam tu laaa.. 

Ingat lagi masa first class environment dgn Mdm Jamiaton.. tugasan memperkenalkan diri masing2 ni laa, semua nk bukak kejujuran hati.. terkeluar laaa benda yg selama ni tak tau jadi tau pulak.. kelakar gak, tapi itulah kami.. asing2 nak tunjuk kelebihan diri masing2.. lepas tu tambah lagi dgn leadership camp, walaupun mood malam tu ada swing sikit, tapi still, tak boleh nak tunjuk sgt.. n yg seronoknye boleh plak kan menang Award malam tu.. 'THE MOST TALKATIVE 2012'.. Haha! lepas tu ada plak sesi luahan perasan.. ok laaa.. tkde benda pon, abis camp, mcm biasa gak laa.. cume ayat yg aku keluarkan :


" Jgn minta maaf pada saya, sebab tiada siapa yg pernah buat salah dengan saya.. tapi sy mohon kemaafan utk setiap kesalahan yg belum, sedang dan akan saya lakukan.."

buat kadang2 aku rasa sedih.. ;'(...

Apapon, Terima kasih untuk satu lagi semester kita bersama..  nak metion satu demi satu tak larat.. tapi the truth is, each of u guys, had make my life become amazing, awesome n wonderful!!! moga kejayaan mengiringi perjuangan kita semasa menjalani praktikum nanti.. Haha! mesti byk lagi cerita yg nak di share lepas ni kan? 

Good Luck n All The Best for our future undertakings! Love U guys! 


No comments:

Post a Comment