Thursday, May 16, 2013

HAPPY TEACHERS DAY 2013!!!

16 May 2013.. hari yg dinantikan oleh semua yang bergelar pendidik.. macam tu gak dgn saya.. diam tak diam, dah masuk tahun ke 10 saya sambut Hari guru.. tapi tahun ni sangat special coz for the first time, saya akan sambut Hari Guru di sebuah sekolah menengah.. SMK TAMAN SRI MUDA.. sekolah yang walaupun baru 3 bulan saya disini, tapi dah banyak sangat mengajar dan mengenalkan saya dengan dunia.. Sekolah yang akan menjadi salah satu kenangan yang tak mungkin akan saya lupakan.. Disinilah sayang saya bermula untuk menjadi guru yang lebih baik.. :D

Kalau sebelum2 ni, memang saya laa guru yang tak menang tangan menerima macam2 hadiah, (maklumlaa mengajar sekolah rendah).. di sekolah menengah ni tak tau laa pulak mcamana kerenahnya.. sebab sekolah saya hanya menyambut teachers day next week, 23 may.. :/.. sedih jugak sebab selama ni saya laa org yg sgt busy kalau ada sambutan hari guru sebab sayalaa yang akan melatih persembahan, membuat persiapan tempat, and macam2 lagi laaa.. tapi tahun ni saya tiada di SKTTDI Jaya.. Tapi apa yg seronoknya, hari ini, walaupun bukan sambutan hari guru, tapi student saya ingat jugak kat saya..  bukan hadiah, cukup sekadar ucapan2 yang mengingatkan saya kembali siapa saya sebenarnya, tujuan hidup saya, niat saya dan impian saya terhadap kerjaya yang saya pilih..  Saya tahu, menjadi seorang guru tak semudah disangka. cabaran dan dugaannye pun banyak.. tapi jiwa saya dah tertanam disini. dan saya mula percaya di SMK Taman Sri Muda ini, saya diberikan pelbagai bentuk ujian dan dugaan bagi saya menjadi seorang guru yang lebih tabah di masa hadapan.. 

Tahun 1989 waktu tu sy baru darjah satu.. 1 Kekwa di SK Subang Jaya.. ini adalah permulaan jatuhnya cinta saya melihat seorang guru yg tak penat melayan kerenah muridnya.. sehinggalah saya di tingkatan 5 Gigih di SMK Subang Utama, saya masih menganggap kerjaya guru adalah yang paling sesuai dan terbaik buat saya.. kerana semua guru saya dahululah yang membentuk diri saya hari ini.. :D

Walaupun saat ini, otak dan fikiran saya agak kusut kerana ada ujian dari Tuhan yang buat saya rasa terduduk, rasa jatuh, malu dan banyak lagi rasa yang berkecamuk, tapi saya tahu, dunia ini bukan sentiasa teruk, akan hadir juga matahari dan pelangi utk saya.. saya rasa sangat bersyukur utk satu kelebihan yang Tuhan berikan kepada saya, mudah untuk bersikap positif dan sentiasa percaya dengan kehendak Tuhan.. dan untuk hari guru pada tahun ini, saya mengharap sekurang2nya saya dpt ucapan dari anak murid kesayangan saya di SMK Taman Sri Muda ini yang semakin jauh dari saya.. Amirul Aiman.. ;'(

Dan seperti biasa, sebenarnya, hadiah terbaik yang saya perolehi tentulah, kehadiran setiap pelajar saya yang membuat hari-hari yang saya lalui menjadi sangat best!! :D Thanx guys!!!

so, utk tatapan semua, ini hadiah hari guru dari saya utk semua!! saya yg training budak2 ni show hari guru tahun 2011 di SK TTDI Jaya.. ;'( Rindu kat diorg semua ni.. and akhir kata, buat semua rakan guru di Malaysia, dan diseluruh dunia, didik anak murid kita sebaiknya, jadikan mereka manusia yang akhrinya berguna sekurang2nya buat diri mereka sendiri.. Ameen~ 


HAPPY TEACHERS DAY!!!



2 comments:

  1. cikgu dah pindah sekolah ? I see.. Selamat Hari Guru cikgu .

    ReplyDelete
  2. Thank you!!! bukan pindah.. kena praktikal di sekolah ni... :D

    ReplyDelete