Thursday, May 23, 2013

Welcome To The List.. Amirul Aiman!

AMIRUL AIMAN

So, today is Aiman’s 15th Birthday.. MUHAMMAD AMIRUL AIMAN BIN A. RAMLEE.. Aiman? Hmmmmm...  Siapa Aiman? Kalau sebelum ni, student saya memang ramai yang nama aiman.. Aiman Fadzil. Aiman Aqium, Aiman Azman.. ramai lagi laa… even nama Aiman ni memang selalu laa jadi bahan kalau melepak.. (dulukan kecoh dengan "Aiman Tak Kisah"~).. 





Lepaking for IronMan 3
Tapi Aiman yang nak saya cerita ni, adalah orang baru yang saya kenal tak sampai 3 bulan pun.. Alhamdulillah, memang saya dah letak dlm hati, sepanjang praktikal saya nanti, saya tak nak rapat dgn sapa2 pon student saya.. Penat dah! Tapi saya percaya, macamana sekalipun saya merancang, perancangan Tuhan itu jauh lebih baik..  walaupun sepanjang mengenal Aiman ni banyak sangat dugaan dan cabarannya, lebih-lebih lagi mengenal Aiman yang asalnya dari Taman Sri Muda.. yang orang sibuk cakap budak2 kat sini agak teruk.., tapi dia jugalah yang banyak buat saya bersemangat nak datang sekolah, selalu buat saya rasa enjoy jadik cikgu sekolah menengah, dan for real, yang banyak gak buat saya susah hati.. :/ nak kena cerita ke? Haha!..

Ini first time kot kenal rapat dgn dia.. 23 March 2013
Ok.. ironinya, tarikh kenal aiman ni is on 8th March 2013.. (on Akmal bestday).. pagi jumaat minggu pertama saya di SMKTSM.. waktu tu kena melatih wakil olahraga untuk kejohanan olahraga MSSD.. budak sorang ni memang agak boleh tahan laa.. menggelakkan orang je tahunya.. tapi aku tak admire sangat dengan die, since aku focus more pada lompat jauh, so, aku Nampak Imanul Haqem yang agak expose.. tapi aku tgk die ada aura die yang tersendiri.. n sepanjang kejohanan tu memang aku banyak spending time dgn die sampailah selepas tamat kejohanan olahraga tu.. 

cuma peristiwa bawa die keluar pergi Sunway n terjadi sesuatu masa tu, buat aku cuba menjauhkan diri dari die.. tapi apa yang aku nampak, dia bukan manusia yang mudah mengalah.. yang lebih best, die berani datang sendiri kat aku n buat confession dia sendiri.. n starting from that time, rajin gak laa kitorg keluar berdua.. jalan2, tengok wayang.. waktu tu jugak banyak benda pasal die yg buat aku tahu dan buat kitorg rapat.. sampai kat sekolah pon agak kecoh laa dengan suara2 sumbang yg tgk kitorg sangat close even aku tak ajar kelas Form Three pon..Cuma kecewa gak, bila dah terlampau rapat ada suara2 yang tak berapa suka hingga kitorg terpaksa gak menjarakkan diri di sekolah.. tapi kat luar still enjoy, tengok wayang berdua,  swimming n memang byk laa masa yg aku spend dgn Aiman ni..



Cuma ada gak satu benda yang jadi antara aku dgn Aiman ni, yang buat kadang2 aku rasa yang die ni susah sikit nak buat kawan.. masa die menyibukkan diri nak join org lain bergaduh, dan aku pon text die n marah die.. masa tu memang die dah tak tegur aku.. lama gak.. hampir 3 minggu jugak.. sampailah akhirnya dekat PPAS kitorg berbaik semula..Haha! macam2 kan? tapi itulah antara ceritanya walaupun baru kenal kan.. Selain tu, yang paling aku tak boleh nak terima, bila ada pulak pihak yang prihatin lebih tengok aku dengan Aiman sampai bercerita benda yang aku sendiri tak tahu betul atau tidak.. Hmmmm.. :/.. nak cerita kat sini pon rasa malu.. sebab memang benda tu seolah2 nak jatuhkan aku dan nak jauhkan aku dari Aiman.. :/

Muka skema jek~ :)
Apapon, aku harus gak berterima kasih pada rakan-rakan Aiman… Nasiruddin, Ajai, Safwan, Aieman Fauzi n ramai laa yang banyak membantu aku merapatkan kembali Aiman dengan aku yang agak jauh sebelumnya..  Haha! tapi yang bestnye Aiman ni die kuat jeles! haha.. tak boleh kalau aku bertwitter dgn org lain guna sayang2 ni, mulalah die bad mood.. :P... tapi satu benda yang aku belajar, betul gak kan, sayang tu sebenarnya mahal.. dont easily cakap kat sesapa kalau kita tak maksudkan.. sorry ye man..
Haha! print screen DM die hari tu.. :D

N paling seronoknya, malam Bestday die, sempat gak aku dgn Aiman ni lepak n just wish him HAPPY 15th BESTDAY!!.. semoga segala apa yang diimpikan menjadi kenyataan.. 


ALL THE BEST IN YOUR LIFE AMIRUL AIMAN!! 
THANX FOR BEING THE PART OF MY LIFE!! :D 
LOVE U MORE THAN U DO!!!!

No comments:

Post a Comment